11 روش عملی برای شروع کار بر روی بهبود خود
نوشته شده توسط : فاطمه باغستانی

11 روش عملی برای شروع کار بر روی بهبود خود

آیا شما فردی هستید که دوست دارید رشد کنید؟ آیا دائماً به دنبال بهبود خود هستید؟

همیشه چیزی در مورد خودمان وجود دارد که بتوانیم در آن پیشرفت کنیم. پتانسیل انسان نامحدود است، بنابراین رسیدن به نقطه ای بدون رشد غیرممکن است.

هر وقت فکر می کنیم خوب هستیم، می توانیم حتی بهتر باشیم.

به عنوان یک طرفدار پرشور رشد، به طور مداوم به دنبال راه هایی برای بهبود خود هستم. من 42 ایده از بهترین ایده های خود را جمع آوری کرده ام که ممکن است در سفر رشد شخصی شما مفید باشد. برخی از آنها مراحل ساده ای هستند که می توانید بلافاصله در آن شرکت کنید. برخی گام‌های بزرگ‌تری هستند که برای عمل کردن به آنها تلاش آگاهانه نیاز دارد.

بهترین راه ها برای خودسازی و رشد خود
در اینجا 42 بهترین نکته برای بهبود خود آورده شده است:

1. هر روز بخوانید

کتاب ها منابع متمرکز حکمت هستند. هر چه کتاب های بیشتری بخوانی، خود را در معرض خرد بیشتری قرار می دهی.

وقتی هر روز در حال خواندن کتاب هستید، مغز خود را با دانش بیشتری تغذیه می کنید.

در اینجا 5 کتاب عالی برای خواندن برای بهبود خود آورده شده است:

2. یک زبان جدید یاد بگیرید

به عنوان یک چینی سنگاپوری، زبان اصلی من انگلیسی، ماندارین و هوکین (گویش چینی) است. به دلیل علاقه، در چند سال گذشته دوره های زبان مانند ژاپنی و باهاسا اندونزیایی را گذراندم.

من متوجه شدم که یادگیری یک زبان یک مهارت کاملاً جدید است، و فرآیند باز کردن زبان و فرهنگ جدید یکی از بهترین نکات برای بهبود خود است.

3. یک سرگرمی جدید انتخاب کنید

فراتر از سرگرمی های معمولی مورد علاقه شما، آیا چیز جدیدی وجود دارد که بتوانید انتخاب کنید؟ آیا ورزش جدیدی وجود دارد که بتوانید یاد بگیرید؟

سرگرمی جدید شما می تواند یک سرگرمی تفریحی نیز باشد. به عنوان مثال، می توانید سفال، آشپزی ایتالیایی، رقص، قدردانی از شراب، طراحی وب و غیره را امتحان کنید.

یادگیری چیزهای جدید مستلزم آن است که خود را در جنبه های مختلف، چه از نظر فیزیکی، چه از نظر ذهنی و چه از نظر احساسی، کشش دهید.

در اینجا 20 سرگرمی برای به دست آوردن ایده های جدید آورده شده است: 20 سرگرمی سازنده که شما را باهوش تر و شادتر می کند

4. یک دوره جدید را انتخاب کنید

دوره ها روشی عالی برای کسب دانش و مهارت های جدید برای رشد خود هستند. این نباید یک دوره طولانی مدت باشد. سمینارها، کارگاه ها و دوره های آنلاین نیز به هدف خود عمل می کنند. به طور مثال شرکت در یک دوره تندخوانی می تواند مهارت های مطالعه را به شما بیاموزد و به صورت روزانه بتوانیم کتاب های بیشتری را مطالعه کنید و بیشتر روی خودتان کار کنید. دوره تندخوانی ساناموز یکی از بهترین دوره های آموزش تندخوانی در ایران می باشد

5. یک اتاق الهام بخش ایجاد کنید

محیط شما روحیه و لحن را برای شما تعیین می کند. اگر در محیطی الهام بخش زندگی می کنید، هر روز الهام می گیرید.

اگر اتاقی در خانه شما نامرتب یا کسل کننده به نظر می رسد، آن را با رنگ آمیزی جدید، خریدن چند تابلوی نقاشی زیبا برای دیوارها، یا سرمایه گذاری روی مبلمان راحت به سطح بعدی ببرید تا آن را به فضایی تبدیل کنید. همیشه احساس استقبال و الهام بخشی داشته باشید.

6. بر ترس های خود غلبه کنید

چه ترس از بلاتکلیفی، چه ترس از صحبت در جمع یا ترس از خطر، همه ترس‌های شما شما را در همان موقعیت نگه می‌دارد و مانع از بهبود زندگی‌تان می‌شود.

توجه داشته باشید که ترس های شما منعکس کننده مناطقی هستند که می توانید در آن رشد کنید زیرا آنها به عنوان قطب نما به سمت مناطقی که نیاز به توجه دارند اشاره می کنند.

7. سطح مهارت های خود را افزایش دهید

گر قبلاً بازی‌های ویدیویی انجام داده‌اید، مفهوم ارتقاء سطح را می‌شناسید - کسب تجربه تا بهتر و قوی‌تر باشید.

به عنوان یک وبلاگ نویس، من دائماً مهارت های نوشتاری خود را ارتقا می دهم. به عنوان یک سخنران، من دائماً در حال ارتقاء توانایی هایم در مشارکت عمومی هستم. چه مهارت‌هایی را می‌توانید ارتقا دهید؟

8. زود بیدار شوید

خیلی ها معتقدند که زود بیدار شدن باعث بهبود بهره وری و کیفیت زندگی شما می شود. [1]

وقتی زود از خواب بیدار می شوید، زمانی را خواهید داشت که قبل از اینکه دیگران بیدار شوند، به رشد خود اختصاص دهید. شما زمان بیشتری را به روز خود اضافه می کنید، آرامش صبحگاهی را در خود جذب می کنید و نور خورشید صبح زود را جذب می کنید که به مغز شما کمک می کند تا به حالت فعال خود برود.

نمی دانید چگونه زود از خواب بیدار شوید و احساس انرژی کنید؟ این ایده ها به شما کمک می کند: چگونه هر روز وقتی از خواب بیدار می شوید انگیزه داشته باشید و شاد باشید

9. یک برنامه ورزشی هفتگی داشته باشید

بهتر است از طریق فعالیت بدنی در فرم بهتری باشید. من شخصاً به این نکته توجه می‌کنم که حداقل 3 بار در هفته و هر بار حداقل 30 دقیقه آهسته دویدن کنم.

سعی کنید آن را با انجام تمرینات مختلف هر روز مخلوط کنید تا از خستگی و فشار عضلانی جلوگیری کنید.

 

10. کتاب زندگی خود را شروع کنید

 

کتاب راهنما زندگی کتابی است که شامل موارد ضروری در مورد چگونگی زندگی کاملتان مانند هدف، ارزش‌ها و اهدافتان است. می‌توانید آن را به‌عنوان راهنما در نظر بگیرید که چگونه بهترین زندگی خود را از طریق بهبود مستمر خود داشته باشید. برای خرید کتاب میتوانید به وب سایت دیجی کالا مراجعه کنید

من کتابچه راهنمای زندگی خود را در سال 2007 شروع کردم و این یک عامل مهم در توسعه شخصی من بود.

11. نامه ای به آینده خود بنویسید

5 سال بعد خودت را کجا می بینی؟ بعد از اینکه یاد بگیرید چگونه خودتان را بهبود ببخشید، چه نوع آدمی خواهید بود؟

نامه ای به خود آینده خود بنویسید و آن را مهر و موم کنید. در تقویم خود تاریخی تعیین کنید تا 1 تا 5 سال آینده آن را باز کنید. سپس، شروع به کار کنید تا شخصی شوید که می خواهید آن نامه را باز کنید.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: